top of page

CARWATCH

Smart markedsarbeid er basert på innsikt.

La deg overraske av fakta

Alexa Young, CA

"Carwatch er det perfekte verktøyet for å forstå målgruppene våre bedre i tillegg til at det gjør det lettere å forstå hvor finner våre potensielle kunder. For oss i Volvo har denne innsikten gjort at vi enklere kan diskutere strategiske målsettinger og implementere taktiske actions."
- Miriam Gade Nicolaisen, Director Customer Experience, Volvo Car Norway

"Carwatch er det perfekte verktøyet for å forstå målgruppene våre bedre i tillegg til at det gjør det lettere å forstå hvor finner våre potensielle kunder. For oss i Volvo har denne innsikten gjort at vi enklere kan diskutere strategiske målsettinger og implementere taktiske actions."

Director Customer Experience, Volvo Car Norway

Miriam Gade Nicolaisen

HVEM KJØPER DITT BILMERKE?

Bilbransjen er i stadig endring, og i den forbindelse krever det ny og oppdatert innsikt innen blant annet hva som faktisk kjennetegner kundegruppen til bilmerket, og hvor potensialet ligger for å nå eksisterende og nye kunder med bedre markedskommunikasjon.

 

Med vårt analyseverktøy, CARWATCH, vil du bli mer sikker i dine strategiske avgjørelser. 

Carwatch innsikt
Bilbransje innsikt

INNSIKT I KUNDEGRUPPER

CARWATCH gir deg fakta på hvem nybil kunden faktisk er, og hva som kjennetegner dem innen variabler som geografi og demografi. I tillegg har vi en sporing av hvilken grad av lojalitet kunden har til bilmerket- og modell den sist kjøpte. Har de tidligere eid bil fra samme bilmerket, eller har de klart å rekruttere inn en helt ny kunde? 

Vi plasserer kundene i segmenter som er basert på Kantars markedsundersøkelse "Forbruker og Media", kombinert med vårt egenutviklede analysunivers. Vår analyseavdeling jobber stadig med å utvikle nye modeller som implementeres i verktøyet.

Når man vet hvem kunden er så blir det enklere å nå riktig kundegruppe med riktig budskap, til riktig tid og kanal. 

Alexa Young, CA

"Carwatch er det perfekte verktøyet for å forstå målgruppene våre bedre i tillegg til at det gjør det lettere å forstå hvor finner våre potensielle kunder. For oss i Volvo har denne innsikten gjort at vi enklere kan diskutere strategiske målsettinger og implementere taktiske actions."
- Miriam Gade Nicolaisen, Director Customer Experience, Volvo Car Norway
logo.png

"Vi i Mercedes-Benz Norge benytter Carwatch for å teste hypoteser, planlegge markedskampanjer og som bistand til forhandlerne i form av hvilke geografiske områder som gir størst sannsynlighet for salg. Det er en stor fordel at datagrunnlaget oppdateres kontinuerlig gjennom året og at man kan sammenlikne på tvers av merker, modeller, geografi og tid."

Kommunikasjonsdirektør, Bertel O. Steen

Audun Hermansen

INNSIKT I KONKURRENTER

I CARWATCH har du anledning til å gjøre et dypdykk innen bilmerkene ditt selskap jobber med. Men kanskje like spennende; vil du kunne gjøre akkurat samme dykket på dine konkurrenter! 

La deg overraske av at du muligens har fått en ny og sterkere konkurrent enn du var klar over fra før. Finn ut hvilke kundegrupper de treffer bedre enn deg, og du har anledning til å forbedre ditt selskap sin strategi, og følge trendene over tid. 

Klarer du å vinne dem tilbake? 

bilkonkurrenter

GJØR HANDLINGER BASERT PÅ FAKTA OG INNSIKT

bottom of page